Kun markkinointivastaava hyppää toimitusjohtajan puikkoihin



Tsau.

Meidän toimitusjohtaja, eli isäni lähti kaksi viikkoa sitten lomailemaan Thaimaan auringon alle. Hyppäsin puikkoihin täysin tietämättömänä monista arjen välttämättömistä kuvioista, kuten tilausten tekemisestä, liukuovien valmistuksesta (joo, olisin ehkä voinut ottaa tästä selvää aiemmin) ja rahaliikenteen hoitamisesta. Piti myös opetella laskemaan tarjouksia, mikä osoittautuikin sinänsä varsin hyödylliseksi taidoksi. Muutamat kaupat saatoin solmia hieman toimarin toivetta alempaan hintaan, mutta mitäs jätti puljun meitsin hoidettavaksi. Ainakin myynti sujui! Sitä vastoin markkinointiin oli hankala löytää yhtään ylimääräistä aikaa, ja suunnittelemani veronpalautuskampanja jäi melko vaimeaksi (kuvat kampanjasta löytyvät tämän postauksen lopusta). Täytyy nostaa hattua yksityisyrittäjille, jotka hoitavat kaikki nämä hommat yksin. Stressiin ja piteneviin työpäiviin löysin kuitenkin uudenlaisia hallintakeinoja, kuten runsaasti suklaata, kahvia, ja hyppynarutreenit toimistolla. Onneksi tämä kaksiviikkoinen on nyt vihdoin takana päin, ja yksi hermoheikko markkinointivastaava on valmis siirtymään taka-alalle ja luovuttamaan vastuun taas alkuperäiselle haltijalleen.

Valikoidut puiset valokuvakehykset valkoisella puisella seinäasennuksella

Paljon tämä sijaisuusaika tietysti opettikin. Sen lisäksi, että olen oppinut kaikki edellä mainitsemani uudet asiat, olen myös kasvattanut erilaista näkökulmaa kalustealaan. Nyt koen olevani myös paljon enemmän perillä uusista trendeistä, väreistä, ja malleista. Tämän syksyn sisustustyyli on ollut edelleen skandinaavinen design, ja sen hottivärejä mattamusta ja mattavalkoinen, harmaa, keltainen ja vaaleanpunainen. Vaalean puun palaaminen sisustukseen on yllättänyt minut täysin, ja kaikista lähteistä päätellen se on tullut jäädäkseen. Suomessa etenkin vanha suomalainen design, kuten Alvar Aalto, valtaa markkinoita kovaa vauhtia. Nähtävästi myös tumma puu tekee tuloaan, sillä monilla Italialaisilla kalustajilla se toimii etusivujen päävärityksenä. Kalustealan vanhat tekijät sanovat, että trendien siirtyminen sisustusmaailman johtajasta Italiasta Suomeen kestää ainakin kaksi vuotta. En itse pysty allekirjoittamaan tätä väitettä aivan täysin, sillä minusta taas me suomalaiset ollaan hyvinkin tietoisia siitä, mikä on tällä hetkellä yleismailmallisesti sisustuksessa cool. Suomalainen design on sitäpaitsi kasvavassa roolissa myös muualla kuin Suomessa. Joku päivä vielä muu maailma seuraa meidän sisustustrendejä. Eikö vain?

Interior Likes

The Alvar Aalto House Alvar Aalto Helsinki

          Observera nämä Alvar Aallon tilanjako-ovet! 💗

Vielä vähän asiaa blogeista! Koska rakastan itse sisustusblogeja ja seurailen niitä päivittäin, päätimme myös Musticalla tehdä bloggariyhteistyön ihanan Rauharentolan Satun kanssa. Satu tilasi meiltä tilanjako-ovet lastenhuoneeseen. Lastenhuoneen sisustamisessa tietysti heräsi monia kysymyksiä; miten tehdä ovesta tarpeeksi turvallinen, tilaasäästävä, ja kuitenkin näyttävä? Päädyimme loppujenlopuksi lasioviin. Ovissa käytetty lasi on molemminpuolin kiinni turvakalvossa, joka estää lasin pirstaloitumisen, jos vahinko pääsee käymään. Materiaalina lasi on tilaa avartava, sillä se päästää hyvin valoa lävitseen, mutta antaa kuitenkin yksityisyyttä sitä tarvitsevalle. Satun vielä paremman  kuvailun voit lukea täältä 💗.

Henkilön Mustica Oy kuva.

Kaksi viimeisintä (ensimmäistä) itse tekemääni markkinointikamppanjaa.

Henkilön Mustica Oy kuva.

Lupasin blogini ensimmäisessä tekstissä avata myös yrittäjyyden hankalia puolia. Omalla kohdallani hankaluuksia aiheuttaa tietysti kokemattomuus. Tunnen monesti tietäväni millaista lopputulosta haen esim. markkinoinnin, nettisivujen, ja strategioiden kohdalla. Ongelma piileekin siinä, miten pääsisin tähän lopputulokseen. Vaikka minulla on aikaisempi tradenomipohjainen koulutus markkinoinnista, en omaa käytännön taitoja graafiseen designiin, sommitteluun, ja mainonnaan tuottamiseen nähden. Olen joutunut nöyrästi toteamaan, että valmiiksi tehty on kuitenkin parempi kuin täydellisesti tehty. Voin vain tehdä parhaani ja koittaa kehittyä jatkuvasti. Viimeisin ja tärkein mielipide on kuitenkin teillä, asiakkailla.


Joten pyydänkin teitä kertomaan; millainen markkinointi tuntuu sinusta hyvältä? Millaista tietoa sinä kaipaisit ennen ostopäätöstä? Millaiset muuttujat mainoksessa herättävät sinussa luottamusta?

💕: Hanna

Käyttämäni ulkopuoliset kuvat löytyivät Pinterestistä.




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Mustikkaa ja Rustiikkia

Miten uudistat keittiön alle 1000€:n, 500€:n, ja 100€:n budjetilla?

5 Yleisintä ja Kalleinta Mokaa Kalustekaupoilla, sekä Miten Välttää Ne